راهنمای استفاده از سرلاک خوری مایا

هنگامی که سن کودک دلبندتان به شش ماهگی می‌رسد،لازم است تا مزه غذاهای جدید را کشف کند و به غیر از شیر مادر، خوردن غذاهای جدید را امتحان کند و بیاموزد استفاده از سرلاک خوری مایا می تواند به کودکتان کمک کند تا در غذا خوردن مستقل باشد و کم کم استفاده از قاشق را هم بیاموزد.

از شیر گرفتن کودک و شروع تغذیه با غذاهای کمکی

سرلاک خوری مایا، یک بطری تغذیه به همراه یک قاشق است.  برای مشاهده محصول سرلاک خوری مایا می توانید به این صفحه مراجعه کنید. این محصول انتقال از دوران شیرخوارگی و از شیر گرفتن را آسان می کند و کودک شما به راحتی مزه انواع غذاهای نیمه جامد را می‌تواند کشف کند.

سرلاک خوری مایا یک راه حل تمیز و آسان تر برای تغذیه کودک با غذاهای نیمه جامد و یا غذاهای پخته شده را فقط با یک دست ارائه می دهد!

این محصول مناسب برای استفاده در هر جایی است. به دلیل ایمنی سرلاک خوری مایا و سبک بودن و آسان بودن، استفاده از آن بسیار راحت و دلچسب می‌شود.

بدنه بطری سرلاک خوری مایا از جنس پلی پروپیلن( PP) با گرید غذایی و کاملا بدون بیسفنول‌آ (BPA)، غیر سمی و بدون طعم و بو و کاملا بی‌خطر برای کودک است.

چطور باید از سرلاک خوری مایا استفاده کنید؟

جنس بدنه سرلاک خوری مایا، کاملا نرم و انعطاف پذیر است و می‌توانید به سادگی بطری سرلاک خوری را با مواد غذایی پوره شده پر کنید و به آرامی با فشار دست روی بدنه بطری،  مقداری از غذا روی قاشق جمع می‌شود و به همین راحتی! برای تغذیه کودکتان آماده‌اید.

قبل از اولین استفاده و بعد از هر بار استفاده از سرلاک خوری مایا، باید آن را کاملاً با آب بشویید، و خشک کنید.

برای اولین استفاده از سرلاک خوری مایا حتما آن را بجوشانید و مراقب باشید که بیشتر از سه دقیقه نجوشانید، زیرا ممکن است منجر به تغییر شکل محصول شود. سرلاک خوری را فقط برای غذاهای مایع و غذاهای پوره شده، استفاده کنید. زیرا غذای جامد ممکن است باعث ایجاد گرفتگی شود.

استفاده‌های دیگری از سرلاک خوری مایا

از سرلاک خوری مایا علاوه بر تغذیه می توان برای دارو دادن به کودک، خوراندن سرلاک، پوره، سوپ و سایر غذاهای مایع استفاده کرد.

سرلاک خوری مایا یک محصول کاملا سبک و قابل حمل است. درپوش این محصول مانع از نشت ماده غذایی به بیرون می‌شود و اجازه می‌دهد تا باقی مانده غذا را براحتی ذخیره کنید و در زمان مناسب کودک را با آن تغذیه کنید.

تکنیک های مهم در استفاده از سرلاک خوری مایا

برای آموزش خوردن غذا با قاشق به کودک، باید کم کم به کودک در قرار گرفتن زبان در جای مناسب و فشار آوردن به غذا برای اینکه به سمت گلو  هدایت شود، کمک کنید.

در هنگام غذا دادن به کودک با سرلاک خوری مایا، سعی کنید که هم سطح با کودک خود قرار بگیرید. هرگز کودک را در حالی که بالای سرش ایستاده اید تغذیه نکنید.

هنگامی که کودکتان در حال نگاه کردن به شماست، بلعیدن برایش دشوار می‌شود. پس به این حالت حتما دقت کنید.

قاشق را به سمت دهان کودک بیاورید و منتظر باشید که او قاشق را بپذیرد و صبر کنید تا لب بالایی خود را ببندد و غذا را از قاشق مکیده باشد.

در حالی که شما قاشق را مستقیما ًدر دهان او نگه می‌دارید، به کودکتان کمک می کنید تا با بلع، موقعیت مناسب زبان را ایجاد کند.

به کودک دلبندتان این فرصت را بدهید تا غذا را به عقب رانده و بقورت دهد. این عمل به طور معمول یک یا دو ثانیه طول می‌کشد.

در ابتدا ممکن است کودک غذا را به بیرون فشار دهد و سپس بلع قورت دهد اما با گذشت زمان، این درست خواهد شد.

 

به یاد داشته باشید در هنگام غذاخوردن، لبخند و گفتگو با کودک دلبندتان را از یاد نبرید. غذا خوردن یک تجربه اجتماعی است و حتما اگر کودکتان میل به غذا خوردن دارد، برای غذا دادن به او اقدام کنید.