آبمیوه خوردن کودک ، یک شروع عالی برای زندگی بهتر

تمایل به آبمیوه خوردن کودک درست زمانی که شما در حال خوردن غذا و یا نوشیدن یک آبمیوه هستید، گل می کند و دوست دارد که او هم آن را امتحان کند و به آن علاقه نشان می‌دهد.

آیا می خواهید برای کودک خود شروع به معرفی طعم‌های جدید کنید، اما مطمئن نیستید که ابتدا چه چیزی را امتحان کنید یا حتی چه موقع شروع به معرفی غذا‌ها و نوشیدنی‌های جدید کنید؟

تا شش ماهگی، رژیم غذایی کودک شما باید فقط از شیر مادر یا شیر خشک تشکیل شده باشد. بنابراین، اگر کودک شما کوچکتر از شش ماه است، برای جویدن غذاهای جامد یا حتی نوشیدن آبمیوه‌ها هنوز خیلی کوچک است.

دلایل زیادی برای دیر‌تر شروع کردن آبمیوه خوردن کودک وجود دارد:

  • از جمله این که شیر مادر و شیر خشک همه ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک را کاملا فراهم می کند.
  • همچنین دستگاه گوارش کودک شما برای رشد کامل به زمان نیاز دارد و خطر چاقی کودک نیز کمتر می‌شود.
  • البته نوزادانی که فقط از شیر مادر تغذیه می شوند نیز از ایمنی بالاتری برخوردار خواهند بود.

آبمیوه خوردن کودک و به طور کلی نوشیدن مایعاتی به غیر از شیر برای نوزادان و کودکان نوپا جذاب بوده است.

با این حال، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) اطلاعات و جزییاتی را درباره شروع آبمیوه خوردن کودک، منتشر کرده است.

با توجه به سطح قند بالا در آبمیوه و عدم وجود مواد مغذی در آب میوه‌هایی مانند (سیب ، پرتقال و غیره) بهتر است دستورالعمل های تعیین شده توسط آکادمی پزشکی اطفال آمریکا برای شروع آبمیوه خوردن کودک دلبندتان را دنبال کنید.

چه موقع نوزادان می توانند آب بنوشند؟

به نوزادان، زیر دو ماهگی نباید آب زیادی داد. آب یا آبمیوه خوردن کودک، در بدو تولد می‌تواند با افزایش بیلی روبین (زردی) و کاهش وزن و ماندن طولانی تر نوزاد در بیمارستان همراه باشد.

آب بدون اضافه کردن کالری، معده کودک را پر می کند، بنابراین کودک دیگر تمایلی به خوردن شیر نخواهد داشت و این می تواند منجر به کاهش وزن برای کودک شود. نوزادان برای رشد نیاز به تغذیه و کالری موجود در شیر مادر دارند که آب هیچ کدام از این موارد را ندارد.

شیر مادر حتی در هوای بسیار گرم ، تمام آب مورد نیاز کودک را فراهم می‌کند.

هنگامی که کودک 4-6 ماهه شما در حال یادگیری استفاده از یک لیوان است، دادن چند لیوان آب در روز برایش خوب و سرگرم کننده است.

آب سیب، شروع آبمیوه خوردن در کودک و حتی نوزادان

در تحقیقات اولیه تصور می‌شد که آب سیب اولین نوشیدنی عالی برای نوزادان است، اما بعد‌‌ترمعلوم شد که این اصلا̋ ایده خوبی نیست و می‌تواند به راحتی منجر به اعتیاد کودک، به مواد قندی شود.

در نوشیدنی های میوه ای و آب میوه (از جمله آب سیب) در واقع، مغذی‌ترین قسمت میوه دور ریخته می‌شود و تنها چیزی که باقی می‌ماند آب و قند خواهد بود.

این شامل آب سیب، آب پرتقال و حتی آب آناناس و سایر میوه‌ها است.

اگر آبمیوه نبود، انتخاب یک نوشیدنی عالی برای کودکآبمیوه خوری

برای 6 ماه اول، نوزادان فقط باید شیر مادر یا شیر خشک مصرف کنند. حتی اگر بتوانید به مدت یک سال کامل کودک را با آن‌ها تغذیه کنید، خیلی بهتر است.

اما بعد از شش ماهگی، آب ساده و بدون طعم بهترین نوشیدنی برای کودکان است. اگر کودک نوپای شما از نوشیدن آب خوشش نمی آید، سعی کنید برش های میوه ای را برای طعم دادن به آب اضافه کنید، یا در لیوان‌هایی که برای کودک جذاب است یا شیشه‌های آبمیوه خوری کودک بریزید تا او بتواند تنهایی نوشیدن مایعات را تجربه کند.

شیر گاو دارای پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی برای رشد کودکان نوپا است. شیر کامل گرم بخش مهمی از رژیم کودک دلبندتان است.

آب میوه، نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین برای کودکان مناسب نیست. آنها خطر پوسیدگی دندان ها و اضافه وزن کودک شما را افزایش می دهند. اگر فرزند شما در نوشیدنی‌های قند دار زیاده روی کند ممکن است دیگر اشتهایی برای خوردن غذاهای سالم نداشته باشد.

آبمیوه خوردن کودک می تواند او را از نظر تامین ویتامین C مورد نیازش بی نیاز کند، اما فاقد ماده مغذی مهمی به نام فیبر هستند که در میوه های کامل وجود دارد.

آب میوه ها (حتی 100٪ آب میوه) نیز مقدار زیادی قند در آنها وجود دارد. بیش از حد می تواند خطر پوسیدگی دندان یا افزایش وزن کودک شما را افزایش دهد.

میوه های تازه و سبزیجات تازه منبع خوبی برای ویتامین C هستند که قند کمتری دارند و فیبر بسیار بیشتری نسبت به آب میوه ها دارند.

برای آبمیوه خوردن کودک بالای 12 ماه خود می توانید مقداری از آب میوه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر بگیرید.

البته بهتر است برای آبمیوه خوردن کودک خود از آبمیوه های پاستوریزه استفاده کنید تا مطمئن و سلانت باشید.