بی‌اشتهایی کودک و 7 روش ساده و موثر در برطرف کردن آن

 

آیا بی‌اشتهایی کودک می تواند بر روی سلامت او تأثیر بگذارد؟

چگونه متوجه بی‌اشتهایی کودک می شوید؟

اگر کودک شما از تغذیه امتناع ورزد، آیا این بدان معنی است که او بی اشتهایی دارد؟

نگران نباشید، این مقاله در مورد بی اشتهایی در کودکان را بخوانید و جواب ها را از اینجا دریافت کنید.

بی‌اشتهایی کودک چیست؟

بی‌اشتهایی نوعی اختلال در غذا خوردن است که در مراحل اولیه پس از تولد، تا یک دوره طولانی احتمالاً سه سال اتفاق می افتد.

کودک شما در ابتدا از مصرف غذا امتناع می ورزد و در صورت عدم درمان آن،بی‌اشتهایی کودک می تواند بر سلامت او تأثیر جدی بگذارد.

این مطالعه نتیجه گیری می کند که بی‌اشتهایی کودک، بر روی شما به عنوان مادر تاثیر بیشتری نسبت به کودک شما خواهد داشت.

زیرا وقتی کودک شما از خوردن غذا امتناع می ورزد، شما احساس اضطراب خواهید کرد و به این ترتیب نقش مراقبتی خود را به درستی نمی‌توانید ایفا کنید.

بعضی از دلایل بی‌ اشتهایی کودک

دلایل زیادی برای بی‌ اشتهایی کودک وجود دارد که ما بعضی از آنها را در اینجا برای شما بیان می‌کنیم.

بسیاری از نوزادان با حواس پرتی خوب غذا نمی خورند، و اگر این اتفاق به طور منظم برای کودک شما رخ دهد، بر رشد و شیرخوار شما می تواند تأثیر بگذارد.

ناهنجاری‌های کام و لب در بعضی از کودکان ممکن است بر توانایی آنها در خوردن غذا نیز تأثیر بگذارد و منجر به بی‌اشتهایی شود. استفاده از شیرخوری‌ شکاف کام ولب می‌تواند برای حل این مشکل تاثیر گذار باشد.

برخی از داروهایی که بعد از زایمان برای مادر تجویز می‌شود، ممکن است بر توانایی مکیدن و بی‌اشتهایی کودک تأثیر بگذارد.

در بعضی موارد ممکن است که بی‌اشتهایی کودک ناشی از دردهای جسمی خاصی باشد که ممکن است اتفاق بیفتد، مانند درد ناشی از ختنه.

7 روش ساده و موثر در برطرف کردن بی‌اشتهایی کودک

اگر کودک شما هنگام تغذیه با مشکل جدی روبرو شده است، سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

پزشک شما می تواند چندین گزینه درمانی یا گزینه های درمانی برای درمان بی‌اشتهایی کودک، تجویز کند.

  1. برنامه تغذیه کودک را تغییر دهید. سعی کنید مدت زمان تغذیه را در هر نوبت کاهش هید و در تعداد دفعات بیشتر این کار را انجام دهید.
  2. اگر شما برای تغذیه کودک از شیر مادر استفاده می‌کنید و بی‌اشتهایی کودک ادامه دارد، می‌توانید از روش دیگری مثل شیرخشک برای تغذیه استفاده کنید.
  3. در حال تغذیه کودک، با کودک بازی کنید و بگذارید او غذا خوردن خودش به تنهایی تجربه کند، این کار او را آرام می کند و او قادر به تغذیه مناسب خواهد بود.
  4. اگر کودک شما از درد بدنی خاصی که برایش اتفاق افتاده، رنج می برد و این باعث بی‌اشتهایی شده است، سعی کنید هنگام تغذیه حواس او را پرت کنید. این می تواند به کاهش درد او و آرامش در هنگام تغذیه کمک کند.
  5. بعضی اوقات، یک عفونت زمینه‌ای می تواند بر روی بی‌اشتهایی کودک شما تأثیر بگذارد. در چنین مواردی، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید و از دستورالعمل های پزشک خود پیروی کنید تا به فرشته کوچک شما کمک کند تا بهبود یابد.
  6. در مصرف مواد غذایی خود به عنوان مادر، دقت کنید. توجه کنید که کودک شما در روزهای خاصی با مصرف بعضی از غذاهایی که شما مصرف می‌کنید، از خوردن شیر خودداری می کند.
  7. پزشک ممکن است برای تسکین هرگونه دردی که کودک ممکن است داشته باشد، مسکن ها را پیشنهاد کند. این به آرامش او و رفع بی‌اشتهایی او کمک می کند.

امیدواریم که این مقاله برای بررسی عوامل موثر بر بی‌اشتهایی کودک و اینکه چگونه می تواند کودک شما را تحت تأثیر قرار دهد، را روشن کند.