لبخند کودک ، عکاسی از یک لحظه بیاد ماندنی

یک نتیجه منطقی ساده: لبخند + کودک = شادی. لبخند کودک یا لبخند و کودک هر کدام به تنهایی هم، بسیار شیرین هستند اما وقتی ترکیب این دو را با هم داشته باشیم بینهایت بهتر خواهد شد.
شاید این سوال شما هم باشد، که چگونه می توانم کودکم را جلوی دوربین عکاسی بخندانم.

از دید یک متخصص عکاسی کودک نمی‌خواهیم این سوال را جواب دهیم، اما چند ترفند را امروز با شما به اشتراک می‌گذاریم تا در عکاسی از کودکتان به کمک شما بیاید.

به طور کلی بعضی از نوزادان نسبت به سایر نوزادان خوش خنده‌تر هستند و البته این امر کار عکاسی را راحت‌تر خواهد کرد. اگر سوژه کوچک عکاسی شما احساس ناراحتی کند، جلب یک لبخند واقعی غیر ممکن خواهد بود.  ایجاد یک ارتباط دوستانه با کودکان به طوری که آنها احساس راحتی کنند، باعث خواهد شد که آنها خود واقعیشان را به بهترین شکل نشان دهند و در این حالت داشتن یک لبخند دلنشین بسیار راحت خواهد بود.

چه زمانی لبخند کودک شروع می‌شود؟

بسیاری از والدین روزی که از بیمارستان به خانه باز می‌گشتند، نوزادشان را در حال لبخند زدن دیده‌اند.

هر چند که این لبخندهای ناز نوزاد احتمالاً فقط رفلکس‌های خودبخود هستند و در حقیقت نوزادان تا حدود یک ماهگی به طور تصادفی لبخند می‌زنند حتی هنگام خواب.

نوزادان بین 6 تا 10 هفته: شروع به لبخند زدن از تحریکات محیطی می کنند.

تا 2 یا 3 ماهگی: نوزادان وقتی خوشحال‌اند، می‌توانند به شما نگاه کنند و لبخند بزنند.

بین 4 تا 6 ماهگی: نوزادان لبخند می‌زنند و سپس به نقطه ‌ای دور نگاه می‌کنند.

در سن 6 تا 12 ماهگی: نوزادان شروع به خنده می کنند و برای عکس گرفتن واقعاً سرگرم کننده می‌شوند. آنها می‌توانند در موقعیت‌های اجتماعی لبخند بزنند و برای برقراری ارتباط بیش از یک نوع لبخند استفاده کنند.

پدر و مادر درست در کنار دوربین عکاسی

لبخند کودک

این یک ترفند است. نوزادان موجودات اجتماعی هستند، بنابراین بهترین توصیه این است که والدین یا شخصی را که کودک می شناسد درست پشت دوربین یا در کنار دوربین بایستد، و نام او را صدا کند. در این حال لبخند کودک بسیار راحت‌تر اتفاق خواهد افتاد، چون در حال دیدن یک چهره آشنا خواهد بود و دیگر از یک دوربین با صداهای عجیب و غریب نخواهد ترسید. همچنین می توانید با استفاده از بعضی لوازم آشنای کودک که به آنها علاقه دارد مثلا یک جغجغه، حواسش را به آن جلب کنید و به این ترتیب از ترس او از دوربین و عکاسی کم کنید.

 

زمان را برای ایجاد یک لبخند بسازید

لبخند کودک

مانند بسیاری از عکاس‌های حرفه‌ای، والدین هم از فرزند خود به عنوان سوژه برای عکاسی استفاده می کنند. بهتر است که برای راحت‌تر عکس گرفتن از لبخند کودک، او را در گیر بازی کنید و وقتی که کاملا حواسش به بازی پرت شده زمان مناسب برای استفاده از دوربین عکاسی است. حالا می‌توانید بهترین لحظات کودک خود را در حال بازی کردن با دوربین خود ثبت کنید.

وقتی لبخند کودک وجود ندارد

به خاطر داشته باشید که بعضی از عکس های زیبا اصلا لبخند ندارند. و ممکن است در طی بعضی از روزها، شما لبخند کودکتان را نداشته باشید. اما در عوض از لحظات دیگر زیبای کودک خود می‌توانید عکاسی کنید.

مثلا به دنبال نگاه‌های کنجکاو و سایر کارهای ناز کودک دلبندتان به جای لبخند کودک، باشید تا آن لحظات را هم ثبت کنید!

برای لبخند کودک دلبندتان، صبور باشید

همه کودکان بعضی روزها را به عنوان روز تعطیل برای خود دارند. بعضی روزها کودک دلبند شما، به هر دلیلی خسته تر و بی‌حوصله تر است و نمی خواهد برای کسی لبخند بزنند.

در چنین مواقعی اگر لبخند کودک را ندارید و کودک شما این احساس بی‌حوصلگی و خستگی را دارد، که نمی خواهد با هیچ ترفندی لبخند بزند کافی است روز بعد، عکاسی را دوباره امتحان کنید و مطمئن باشید که با شما همکاری خواهد کرد و از عکاسی از لبخند زیبای او لذت خواهید برد.

امیدواریم این مطلب به شما در گرفتن بهترین عکس‌ها از کودکتان کمک کرده باشد.